Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

αποχώρηση Νικολάου Μπάρκα

Μετά από 62 χρόνια διακονίας στο Ιερό Αναλόγιο παραιτήθηκε ο Πρωτοψάλτης του Αγίου Αθανασίου Αμφιλοχίας κ. Νικόλαος Μπάρκας. Ο εν λόγῳ εκλεκτός συνάδελφος ήταν καλός γνώστης της εκκλησιαστικής μουσικής, βοήθησε πολλούς μαθητές στο αναλόγιο, ενώ υπήρξε από τα ιδρυτικά και λίαν δραστήρια μέλη του συλλόγου μας.
Το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του ναού τιμώντας την πολυετή προσφορά του στην ενορία του Αγίου Αθανασίου, τού απένειμε τιμητική πλακέτα. Προηγουμένως ο π. Οδυσσέας αναφέρθηκε επί μακρόν στο ήθος, τα προσόντα και την υποδειγματική διακονία του Ιεροψάλτη καθώς και στην άριστη συνεργασία που είχε με όλα τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια από την εποχή του μακαριστού παπα-Γιώργη έως και σήμερα.



Ακολούθησε η ομιλία του απερχόμενου Ιεροψάλτη την οποία παραθέτουμε στη συνέχεια :



 

Σεβαστέ πατέρα Οδυσσέα, Αγαπητοί ενορίτες και συμπολίτες
Συγκίνηση μεγάλη με διακατέχει αυτή τη στιγμή για τη μεγάλη τιμή που μου γίνεται
για τις όποιες προσφορές μου στη Βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική και στα ιερά αναλόγια των εκκλησιών .
Από τα παιδικά μου χρόνια Θείος ζήλος με οδήγησε στην εκμάθηση της Βυζαντινής μουσικής και στην υπηρεσίας των ιερών αναλογίων. Μακαρίζω τους αειμνήστους διδασκάλους μου Ιερείς Γαβριήλ Τσιλάκη και Βασίλειον Πριόβολον τον δάσκαλό μου Παναγιώτη Πυρπύλη καθώς και τον σοφώτατον καθηγητήν στο Ελληνικό ωδείο Θεόδωρον Χ’’ θεοδώρου τον Φωκαέα. Αυτοί με δίδαξαν δίνοντάς μου σωστές βάσεις για τη όλη ψαλτική μου πορεία. Αιωνία η μνήμη τους.
Πολύ νέος το 1953 τάχθηκα στην υπηρεσία των ιερών αναλογίων αναλαμβάνοντας αριστερός ψάλτης στον ιερό τούτο Ναό της πόλεώς μας. Στη συνέχεια βρέθηκα στην Αθήνα οπού με προσέλαβαν ως αριστερό ψάλτη στον περικαλή Ναό της Αγίας Παρασκευής  Νέας Σμύρνης. Εκεί είχα την εύνοια της τύχης να έχω δεξιό τον τιτάνα της ψαλτικής  Ευάγγελο Αλεξιάδη, Κωνσταντινουπολίτη και στο Ιερό Βήμα τον Κωνσταντινουπολίτη  Ά ψαλτη και μετά πρωτοπρεσβύτερο τον θρυλικό πατέρα Νικόλαο Μαυρόπουλο. Εκεί ολοκληρώθηκα σαν ψάλτης.
Επιστρέφοντας στην πόλη μας το 1968 μου ανετέθη η Πρωτοψαλτία του ιερού τούτου Ναού μας όπου με τη βοήθεια του Θεού βρίσκομαι ακόμη στο ιερό αναλόγιό του. Παράλληλα δίδαξα στο οικοτροφείο αρρένων του Αγίου Αθανασίου, σε πλειάδα νέων του χωριού μου καθώς και στη χορωδία του δήμου παραδοσιακή μουσική. 

Στα ιερά αναλόγια συμπλήρωσα αισίως 62 χρόνια υπηρεσίας προσφέροντας ότι καλύτερο μπορούσα. Κατ’ αυτήν τη πολυετή υπηρεσία μου, ευτύχισα να γνωρίσω διαπρεπείς επιστήμονας της μουσικής μας και τιτάνες των αναλογίων από τους οποίους πάντα διδασκόμουνα.
Ευγνωμονώ και ευχαριστώ όλους που με περιέβαλαν πάντα με εκτίμηση και αγάπη. Επίσης ευχαριστώ τους εκάστοτε προϊσταμένους καθώς και τα εκκλησιαστικά συμβούλια του Ιερού Ναού μας που πάντα αναγνώριζαν την όποια προσφορά μου. Ακόμα ευχαριστώ τους ενορίτες και συμπολίτες που επί τόσα χρόνια με άκουγαν σε όποιο βαθμό και αν απέδιδε η φωνή μου. Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλω στους αειμνήστους γονείς μου που αυτοί οδήγησαν τα βήματά μου στη θεία τέχνη του Δαμασκηνού.
Όλως ιδιαιτέρως ευχαριστώ τον πατέρα Οδυσσέα και το εκκλησιαστικό συμβούλιο που είχαν την ιδέα και πήραν την απόφαση να τιμήσουν την ελαχιστότητά μου για τις όποιες προσφορές μου. Οι ευχαριστίες μου προς όλους είναι εκ βαθέων και ειλικρινείς.

Μπάρκας Δ. Νικόλαος,  Αμφιλοχία 25-12-2016.



Δεν υπάρχουν σχόλια: